Nowoczesne metody napraw blacharskich
Każdemu kierowcy może przytrafić się niewielka stłuczka, czy otarcie o inny pojazd. Wgniotka blacharska często kojarzy się z kosztownym prostowaniem, przy którym koniecznie jest lakierowanie. Tymczasem zdarzają się sytuacje, kiedy zmiany w strukturze blachy są niewielkie. W takim przypadku wystarczy zastosowanie jednej z nowoczesnych metod, które przywrócą Twój samochód do idealnego stanu.
Nowoczesna naprawa blacharska bez konieczności lakierowania
Niewielkie stłuczki, czy bliskie spotkania ze słupkiem parkingowym zwykle nie mają poważnych konsekwencji. Jedyne, co po nich zostaje to widoczne na karoserii pojazdu otarcia lub wgniecenia. W takim przypadku profesjonalna naprawa blacharska jest w stanie usunąć wszelkie ślady. Jednak naprawa usterki karoserii wiąże się często z koniecznością zastosowania lakieru renowacyjnego w danym miejscu, a to obniża wartość samochodu. Dlatego warto wiedzieć, że naprawa wgniecenia nie zawsze wiąże się z lakierowaniem. Wszystko dzięki nowoczesnej technice oraz odpowiednim narzędziom PDR.
Metoda PDR – na czym dokładnie polega?
PDR to skrót od angielskiej nazwy Paintless Dent Repair. Warto zaznaczyć, że metoda ta została opracowana już w 1940 roku, a do tej pory wciąż niewielu polskich kierowców o niej słyszało. PDR można wykonać za pomocą silnego magnesu lub poprzez prostowanie blachy. Jest tylko jeden warunek, aby móc ją zastosować - brak uszkodzeń lakierniczych, dlatego miejsce wgniecenia nie powinno mieć zarysowań.
Naprawa bez lakierowania brzmi naprawdę dobrze i tak wygląda. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej całkowicie bezinwazyjnej metodzie możliwe jest szybkie pozbycie się wgniecenia.
- Innym sposobem wyciągania blachy jest często określana przez znawców tematu, metoda na klej. Jest ona wykorzystywana w miejscach, do których w szczególny sposób jest utrudniony dostęp lub wymaga czasochłonnych prac. Miejscem, które idealnie nadaje się do zastosowania tej metody, jest bez wątpienia dach pojazdu – wyjaśnia specjalista z firmy Perfektauto z Wrocławia.
Jak wygląda w praktyce ta metoda? Klej o właściwościach dużej odporności na ciągniecie, stosuje się w wybranym miejscu wraz z grzybkiem zasysającym. Po sklejeniu ze sobą elementów stosuje się np. wyciągarkę, dzięki której możliwe jest stopniowe wyciąganie blachy do pożądanego stanu. Po zakończeniu naprawy klej jest usuwany z powierzchni karoserii.
Czy warto usuwać wgniotki blacharskie na własną rękę?
Jeżeli nie posiadasz odpowiedniej wiedzy, materiałów oraz urządzeń – zdecydowanie nie powinieneś podejmować się naprawy wgniotek blacharskich. Samodzielna ingerencja często kończy się jeszcze większymi szkodami, gdzie konieczne jest wykonanie dodatkowego malowania. Prace związane z naprawą wgnieceń najlepiej zlecić profesjonalistom. Przy pomocy specjalistycznego wyposażenia i wykorzystaniu odpowiedniej wiedzy są oni w stanie tak usunąć i zamaskować wszelkie szkody, że pojazd po odświeżeniu wygląda jak nowy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana