Artykuł sponsorowany

Różne stopnie polerowania w lakiernictwie samochodowym

Różne stopnie polerowania w lakiernictwie samochodowym

Polerowanie lakieru samochodowego to jeden z kluczowych etapów prac lakierniczych i podstawowy zabieg dbania o karoserię pojazdu. Lakier narażony jest na różnego rodzaju uszkodzenia, takie jak koliste rysy, oksydacja, morka czy hologramy. Stopień polerowania powinien być odpowiednio dobrany do stanu lakieru, w przeciwnym razie zabieg przyniesie odwrotny skutek. Co warto wiedzieć o polerowaniu lakieru samochodowego?

Jak ocenić stan lakieru samochodowego?

Mogłoby się wydawać, że do oceny stanu lakieru wystarczy dokładnie obejrzeć samochód w świetle słonecznym. Rysy, zmatowienia czy wbite cząsteczki brudu stają się o wiele lepiej widoczne, gdy odbijają się od nich promienie światła. Należy jednak mieć na uwadze, że polerowanie polega na ścieraniu uszkodzonego fragmentu lakieru. Temu zabiegowi poddać można wyłącznie warstwę lakieru bezbarwnego. Jeżeli dno rysy sięga do warstwy lakieru bazowego, konieczna będzie wizyta u lakiernika i pomalowanie całego elementu.

Warto więc nie przeprowadzać tego zabiegu samodzielnie i powierzyć jego wykonanie specjalistom, takim jak np. serwis blacharsko-lakierniczy Perfect Car we Wrocławiu. Lakier bezbarwny pełni funkcję ochronną i zabezpiecza karoserię przed szkodliwymi działaniami warunków atmosferycznych czy uszkodzeniami. Przed przystąpieniem do pracy należy samochód umyć, przeprowadzić dekontaminację lakieru i wykonać pomiar jego grubości w mikronach specjalnym miernikiem.

Jak dobrać odpowiedni stopień polerki samochodowej?

Stopień polerowania lakieru samochodowego zależy od dwóch czynników. Pierwszym z nich jest wspomniany stan lakieru bezbarwnego. Drugim natomiast jest efekt, jakiego oczekujemy po skończonej pracy. Na tej podstawie dobierane są odpowiednie narzędzia, techniki oraz środki o określonych właściwościach ściernych. Należy pamiętać, że polerowanie pozwala na usunięcie wyłącznie tych uszkodzeń, których dno nie sięga warstwy lakieru bazowego.

Jeżeli na aucie pojawiły się niewielkie niedoskonałości, polerowanie lakieru samochodowego nie jest zabiegiem inwazyjnym. Natomiast jeśli polerowanie ma wymiar nie tylko estetyczny, ale i renowacyjny, ponieważ na lakierze znajdują się głębokie uszkodzenia, prace przebiegają dwuetapowo. W pierwszym przypadku do polerowania używa się środków o niewielkich właściwościach ściernych i można je przeprowadzać wielokrotnie, w drugim zaś polerowanie obejmuje grubszą warstwę lakieru i nazywane jest polerowaniem głębokim. Z uwagi na jego inwazyjność, można je przeprowadzić maksymalnie dwukrotnie.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.