Różne stopnie polerowania w lakiernictwie samochodowym
Polerowanie lakieru samochodowego to jeden z kluczowych etapów prac lakierniczych i podstawowy zabieg dbania o karoserię pojazdu. Lakier narażony jest na różnego rodzaju uszkodzenia, takie jak koliste rysy, oksydacja, morka czy hologramy. Stopień polerowania powinien być odpowiednio dobrany do stanu lakieru, w przeciwnym razie zabieg przyniesie odwrotny skutek. Co warto wiedzieć o polerowaniu lakieru samochodowego?
Jak ocenić stan lakieru samochodowego?
Mogłoby się wydawać, że do oceny stanu lakieru wystarczy dokładnie obejrzeć samochód w świetle słonecznym. Rysy, zmatowienia czy wbite cząsteczki brudu stają się o wiele lepiej widoczne, gdy odbijają się od nich promienie światła. Należy jednak mieć na uwadze, że polerowanie polega na ścieraniu uszkodzonego fragmentu lakieru. Temu zabiegowi poddać można wyłącznie warstwę lakieru bezbarwnego. Jeżeli dno rysy sięga do warstwy lakieru bazowego, konieczna będzie wizyta u lakiernika i pomalowanie całego elementu.
Warto więc nie przeprowadzać tego zabiegu samodzielnie i powierzyć jego wykonanie specjalistom, takim jak np. serwis blacharsko-lakierniczy Perfect Car we Wrocławiu. Lakier bezbarwny pełni funkcję ochronną i zabezpiecza karoserię przed szkodliwymi działaniami warunków atmosferycznych czy uszkodzeniami. Przed przystąpieniem do pracy należy samochód umyć, przeprowadzić dekontaminację lakieru i wykonać pomiar jego grubości w mikronach specjalnym miernikiem.
Jak dobrać odpowiedni stopień polerki samochodowej?
Stopień polerowania lakieru samochodowego zależy od dwóch czynników. Pierwszym z nich jest wspomniany stan lakieru bezbarwnego. Drugim natomiast jest efekt, jakiego oczekujemy po skończonej pracy. Na tej podstawie dobierane są odpowiednie narzędzia, techniki oraz środki o określonych właściwościach ściernych. Należy pamiętać, że polerowanie pozwala na usunięcie wyłącznie tych uszkodzeń, których dno nie sięga warstwy lakieru bazowego.
Jeżeli na aucie pojawiły się niewielkie niedoskonałości, polerowanie lakieru samochodowego nie jest zabiegiem inwazyjnym. Natomiast jeśli polerowanie ma wymiar nie tylko estetyczny, ale i renowacyjny, ponieważ na lakierze znajdują się głębokie uszkodzenia, prace przebiegają dwuetapowo. W pierwszym przypadku do polerowania używa się środków o niewielkich właściwościach ściernych i można je przeprowadzać wielokrotnie, w drugim zaś polerowanie obejmuje grubszą warstwę lakieru i nazywane jest polerowaniem głębokim. Z uwagi na jego inwazyjność, można je przeprowadzić maksymalnie dwukrotnie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana