Techniki i metody napraw blacharskich
Nie ma na świecie kierowcy, któremu nie zdarzyłoby się lekko w coś uderzyć lub zarysować swoje auto. Fakt, nie jest to nic przyjemnego, jednak nie jest to też koniec świata. Okazuje się bowiem, że istnieją ciekawe metody napraw, które czasami nie wymagają nawet powtórnego lakierowania. W artykule opisujemy ciekawe metody napraw blacharskich, które są dostępne na polskim rynku.
Naprawa bez konieczności lakierowania
Lakierowanie komponentów blacharskich jest zdecydowanie najdroższym wydatkiem, jaki musi ponieść kierowca pragnący przywrócić swoje auto do pierwotnego stanu. W dodatku jest to zadanie trudne nawet dla doświadczonego mechanika, ponieważ lakier ma tendencję do starzenia się i wraz z biegiem czasu jego odcień będzie się zmieniał. To z kolei sprawia, że nawet dobranie koloru zgodne z oznaczaniem fabrycznym nie daje gwarancji, że nie będzie nic widać na samochodzie.
Zapytaliśmy pracownika szczecińskiego serwisu blacharsko-lakierniczego o to, czy istnieje jakiś sposób, aby tego uniknąć? Powiedział nam, że jak najbardziej istnieje, a jest to metoda PDR, czyli bezinwazyjna naprawa wgnieceń. U wielu kierowców nadal pokutuje przekonanie, że każde uszkodzenie elementów karoserii musi od razu wiązać się z wymianą komponentu lub jego ponownym malowaniem. Nic bardziej mylnego. W naszym serwisie zawsze proponujemy klientowi skorzystanie z jak najmniej inwazyjnych metod usuwania wgnieceń. Wielu z nich na początku jest sceptycznych, ale jak słyszą porównanie kosztowe pomiędzy techniką PDR, a wymianą komponentu i ponownym lakierowaniem, to z reguły zgadzają się spróbować. Kapitalna większość z nich jest zachwycona rezultatami, ponieważ ma ogromny problem z zauważeniem miejsca, które było wgniecione.
Lakierowanie fragmentu karoserii – metoda SPOR
Poprzednio opisana metoda sprawdzi się zawsze tam, gdzie nie doszło do odprysków lakieru. Jednak czasami uszkodzenia są na tyle poważne, a struktura lakieru tak zniszczona, że nie pozostaje nic innego, jak oddać auto do ponownego malowania. I tutaj z pomocą przychodzi metoda SPOR, która pozwala na lakierowanie tylko wybranego fragmentu karoserii. Cechuje się tym, że można ją bardzo szybko zastosować i bardzo często nawet nie jest konieczne demontowanie uszkodzonego elementu karoserii. Wymaga ona bardzo dużej dokładności i doświadczenia – najlepsze zakłady blacharsko-lakiernicze powierzają tę pracę wyłącznie najbardziej doświadczonym pracownikom, którzy potrafią wykonać pracę tak precyzyjnie, że po jej zakończeniu nie ma żadnych śladów malowania.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana