Zabezpieczenie antykorozyjne podwozia, czyli jak ochronić auto przed rdzą

Rdza to największy wróg właścicieli samochodów. Niestety fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne całkowicie nie wyeliminują ryzyka pojawienia się korozji. Warto więc zdecydować się na dodatkową konserwację podwozia samochodu, która skutecznie ochroni i powstrzyma proces rdzewienia.
Dlaczego antykorozyjne zabezpieczenie podwozia jest tak ważne?
Podwozie samochodu to miejsce szczególnie narażone i podatne na pojawianie się korozji. Wbrew pozorom warto zabezpieczyć je nie tylko w starym aucie, ale też w tym nowym prosto z salonu. Korozja to poważny problem, a więc lepiej wcześniej się przed nim uchronić. Częste opady deszczu, błoto, śnieg i sól na drogach – wszystko to sprzyja pojawieniu się rdzy, która z czasem potrafi znacząco uszkodzić samochód, a nawet stanowić poważne zagrożenie. Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne należy wykonać przed okresem jesienno-zimowym, a więc lato to najlepszy na to czas.
Przeczytaj również: Jak klimat przyczynia się do korozji na aucie?
Fabryczne zabezpieczenia antykorozyjne samochodów nie działają tak długo, jakby się mogło wydawać. Poza tym nie wszystkie auta mają podwozie wykonane z ocynkowanej blachy. Niektóre są też bardziej podatne na korozję. Stąd więc rdza czasami pojawia się nawet na drogich autach znanych marek, w dodatku już po niespełna kilku latach użytkowania. Fachowcy zalecają zatem, aby regularnie – średnio raz na 3-4 lata - dokonywać konserwacji samochodu. Zabieg ten można wykonywać samodzielnie albo oddać auto do serwisu, który specjalizuje się w antykorozyjnym zabezpieczaniu samochodów.
Przeczytaj również: Jak izoluje się rury stalowe przed korozją?
Na czym polega profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne?
Podwozie samochodu powinno zostać odpowiednio przygotowane do konserwacji. Najpierw koniecznie trzeba bardzo dokładnie je umyć oraz wysuszyć. Następnym krokiem jest pozbycie się ewentualnych ognisk rdzy, które należy oczyścić papierem ściernym i zabezpieczyć to miejsce, pokrywając je podkładem antykorozyjnym. Gdy podkład wyschnie, dopiero można nałożyć warstwę specjalnej substancji ochronnej.
Zewnętrzne elementy podwozia zabezpieczane są powłoką woskowo-bitumiczną, która chroni przed uderzeniami kamyków czy gałęzi. Powłoka ta ogranicza także kontakt z wodą czy solą. Warto jednak pamiętać, że konserwacja podwozia nie jest wieczna i warstwa ochronna z czasem ulega uszkodzeniu, przez co wymaga regularnych uzupełnień.
Pokrycie podwozia substancją antykorozyjną zazwyczaj wykonuje się za pomocą pistoletu. Konserwacji podlega m.in. podłoga, krawędzie błotników, progi, belki czy wahacze. W razie samodzielnego konserwowania podwozia należy pamiętać, że preparatem nie pokrywamy tylko układu wydechowego, który szybko i mocno się nagrzewa. Warstwa antykorozyjna nie dość, że nie utrzyma się tam długo, to jeszcze będzie wydzielała nieprzyjemny zapach.
Ile kosztuje konserwacja podwozia?
Profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne w serwisie samochodowym trwa zazwyczaj około 3-4 dni. Cena zależy m.in. od rodzaju i wielkości samochodu oraz użytych materiałów. Najczęściej koszt konserwacji waha się w granicach od 500 do 1000 złotych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Polecane firmy
-
-
Samochody - blacharstwo, lakiernictwo
Adauto V2 Andrzej Drożdżyński
woj. łódzkie91-072 Łódź, Artyleryjska 4
-
Samochody - blacharstwo, lakiernictwo
Serwis blacharsko-lakierniczy Marek Troszyński
woj. łódzkie91-179 Łódź, Czerwonych Maków 8 lok. 10
-